naar top
Menu
Logo Print

Campagne FSC en WWF

Brico, Casa en Carrefour doen mee
magazine

WWF en FSC-België starten een campagne om de problemen rond ontbossing in de verf te zetten. "Ontbossing stoppen is een van meest efficiënte maatregelen tegen de klimaatverandering. Bovendien redden we er ook het levensonderhoud mee van 1,6 miljard mensen die rechtstreeks afhankelijk zijn van het bos, en honderdduizenden dier- en plantensoorten, waarvan velen intussen ernstig bedreigd zijn. Door hout of houtproducten te kopen met het FSC®-label (Forest Stewardship Council), kan iedereen mee ontbossing helpen vermijden en bijdragen aan de oplossing. Aan het grote publiek vragen we de komende weken om hun ogen open te houden voor FSC-gecertificeerde producten. En klanten van Brico, Casa en Carrefour zullen in de winkel niet voorbij kunnen aan de boodschap van de campagne. WWF feliciteert de drie bedrijven met de ambitieuze doelen die ze hebben aangenomen voor hun aankoopbeleid. Hout is een van de meest interessante hernieuwbare en milieuvriendelijke grondstoffen waarover de mens beschikt, op voorwaarde dat de bossen verantwoord beheerd en geëxploiteerd worden. Van hout voor tuinmeubelen en gebruiksvoorwerpen, constructiemateriaal voor de bouw, tot houtvezels voor papier, isolatiematerialen, vezelplaten enz. Het aantal toepassingen is haast oneindig." Bart Holvoet, FSC-België: “Deelnemende retailers nemen hun verantwoordelijkheid niet alleen door in hun assortiment te kiezen voor houtproducten uit duurzaam bosbeheer, maar ook door hierover te communiceren naar hun klanten."

FSC BELGIUM

FSC BELGIUM

+3216394718
+3224000040