naar top
Menu
Logo Print

The Belgian Chocolate House wint Mercuriusprijs

Grootste chocoladeverkooppunt ter wereld
magazine

The Belgian Chocolate House wint de Mercuriusprijs en krijgt daarmee de titel “winkelconcept van het jaar”. De eervolle tweede en derde plaats zijn voor Media Markt Wilrijk en Atelier Veritas. “The Belgian Chocolate House is Belgisch ondernemerschap op z’n best", aldus Claude Boffa (juryvoorzitter en academisch directeur van het Solvay Retail Management Programme). "De krachten werden gebundeld, topmerken uit de chocoladewereld werden verzameld in een concept dat volledig klopt. Belgische prestige en moderniteit onder één dak. Het concept werkt, want het is gefocust op een specifieke doelgroep: toeristen. Zowel de pricing als de service spelen hierop in. Het is een winkelconcept waarvan we hopen dat het binnenkort in elke grote luchthaven en treinstation prominent aanwezig is.” The Belgian Chocolate House-winkels zijn uiterst strategisch gelegen. Zo is Brussels Airport, waar de keten verschillende winkels opende, is het grootste verkooppunt van chocolade ter wereld, met meer dan 800 ton per jaar. Er wordt maar liefst 2 ton chocolade per dag en 1,5 kg per minuut verkocht. Ook in Brussel Zuid en Luxemburg opende de keten winkels. De tweede prijs ging naar Media Markt Wilrijk, vanwege de winkelbeleving. Klanten kunnen er heel wat workshops volgen, van drones besturen tot foto's nemen met een smartphone. Zowat alle producten kunnen live getest worden. Atelier Veritas ging met een derde prijs lopen, dankzij hun workshops en competent personeel. Men kan er lessen volgen, aangevuld met tips & tricks op de website en social mediakanalen en een magazine boordevol ideeën.

COMEOS

COMEOS

+3227880500
+3227880501