naar top
Menu
Logo Print

Nieuwe merkidentiteit Stanley

'Performance in action'
magazine
Stanley Black & Decker presenteert een nieuwe merkidentiteit voor alle Stanley® producten, diensten en bedrijven. Daarmee moderniseert het een van de meest herkenbare merken ter wereld. De nieuwe identiteit weerspiegelt zijn 170 jaar oude reputatie, die staat voor innovatie, kwaliteit en prestaties.
Om de nieuwe merkpositionering “Performance in action” te verwerken in de visuele identiteit zocht Lipincott naar de juiste balans tussen Stanley’s rijke geschiedenis en het almaar groter wordende productaanbod. Voor het logo betekende dit dat de merknaam uit het kader werd gehaald waarin het oude logo was geplaatst. De letter “N” werd voorzien van een schuine hoek, met als resultaat dat er zich een omhoog wijzende pijl vormt. De vorm verbeeldt het concept “action” dankzij de simpele, maar krachtige vormgeving. Om de sterkte van het merk te behouden blijft de kleurencombinatie geel en zwart ongewijzigd.
De laatste keer dat het  logo werd gewijzigd was in 1995. Met het nieuwe logo wordt een evolutie voortgezet die al bijna twee decennia gaande was. “In 170 jaar tijd hebben we drie logo’s gehad,” zegt Scott Bannell, vice-president Corporate Brand Management. “Ik ben er van overtuigd dat dit nieuwe logo de kracht en sterkte heeft ons de komende decennia voort te dragen.“ De nieuwe merkidentiteit zal vanaf heden geleidelijk worden ingevoerd.

STANLEY

STANLEY

EGIDE WALSCHAERTSSTRAAT 16
2800 MECHELEN
+3215473765
+3215473799