naar top
Menu
Logo Print

Bodymat creëert eigen merknaam

De groep verlaat het BigMat-merk om zijn eigen merk op te richten
magazine

Allmat, dat is de naam van het nieuwe merk dat de Bodymat-groep gecreëerd heeft. Het nieuwe merk omvat 13 verkooppunten van materialen van de Bodymat-groep, wat voordien onder de Franse merknaam BigMat gebeurde. “De naam Allmat werd niet willekeurig gekozen", legt Arnaud Body, directeur van de Bodymat-groep, uit. “Het weerspiegelt onze wens om onze klanten een zeer breed gamma aan hoogwaardige bouwmaterialen aan te bieden.” Het gaat voor producten met de beste prijs-kwaliteitverhouding, zodat de groep in alle vrijheid zou kunnen onderhandelen met zijn leveranciers. “Onze autonomie is ook essentieel voor de marketingontwikkeling, premiummerken, eigen merken, promoties, enzovoort.” Zo wil het voldoen aan alle behoeften van zowel professionele als particuliere klanten. Met de verdere toepassing van haar managementmodel wil de groep van het merk Allmat een essentiële referentie maken op de Waalse markt. De meeste verkooppunten zijn al gerenoveerd, maar er zijn ook andere investeringen gepland. Zo zal er een digitaal project gestart worden in combinatie met een logistiek platform om de handel van morgen voor te bereiden. Tot slot is Bodymat van plan om nieuwe filialen te openen, wat nieuwe banen zal creëren in Wallonië en zijn personeelsbestand, dat momenteel meer dan 400 werknemers telt, verder zal versterken.