- 04 juni 2018
- Door Stefan Acke
- | 3 min. leestijd
De juiste prijs
Nu de internetverkoop steeds hogere toppen scheert, lijkt de prijs zowat het enige criterium dat er nog toe doet. Fout, zegt retailexpert Pieter De Smet. “Mensen betalen niet graag. Daarom is het belangrijk om de aandacht juist zo weinig mogelijk op de prijs te vestigen. Hoe goedkoper een aanbod, hoe minder tijd mensen besteden aan de verhouding tussen prijs en kwaliteit. Het is tijd om opnieuw kwaliteit te gaan verkopen. Wanneer communiceert u de prijs? Zo laat mogelijk. Eerst moet het verlangen groot genoeg zijn. Mensen hebben nooit graag het gevoel dat ze bepaalde voordelen zullen missen ('loss aversion')."
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.