Snellere R&D van smeermiddelen door 3DExperience

Chevron neemt nieuw systeem in gebruik

Chevron wil de ontwikkeling van de smeermiddelen, die vermarkt worden onder de merknamen Chevron, Texaco en Caltex, bespoedigen. Geen sinecure, want ieder jaar opnieuw worden honderden producten ontwikkeld of vernieuwd. Bij elk project zijn tientallen mensen uit verschillende disciplines betrokken, die bovendien op verschillende locaties, met verschillende formules, regels en grondstoffen werken. Teneinde zijn leidende positie aan te houden en de complexiteit bij het ontwikkelingsproces te reduceren, sloeg Chevron de handen in elkaar met Dassault Systèmes. Perfect Product, gebaseerd op het 3DEXPERIENCE-platform van Dassault Systèmes, moet ervoor zorgen dat de ontwikkeling van nieuwe producten minder tijd, geld en middelen kost. Zo hoopt Chevron de traceerbaarheid van productformules en -materialen te vergroten en de processen voor het beoordelen en goedkeuren van producten te standaardiseren. Voortaan beschikken meerdere onderdelen van de smeermiddelendivisie op verschillende locaties over één bron met doorzoekbare en herbruikbare data. “Dassault Systemes ondersteunt ons bij het voortbouwen op meer dan een eeuw aan wetenschappelijk onderzoek en innovatie op het gebied van smeermiddelen”, klinkt het bij Brian Stripling, General Manager, Brand, Technology & OEM bij Chevron Lubricants. De introductie van het nieuwe platform bij Chevron moet de introductie van nieuwe producten optimaliseren door stakeholders in de gehele waardeketen eenvoudig en realtime toegang te geven tot relevante informatie over de producten waar ze aan werken.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Print Magazine

Recente Editie
12 november 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine