- 25 april 2019
- Door Melissa Himpe
- | 4 min. leestijd
- | Bron: Retail Professionals
‘Kazen van bij ons’ scoren sterk bij de consument
De consumptie van zuivel van de gemiddelde Belg kende afgelopen jaar een lichte daling, een tendens die zich ook voordoet in de rest van de voedingsmarkt. In grote lijnen daalt de aankoopfrequentie voor melk, yoghurt en kaas met als gevolg een lichte afname van de volumes per capita. Een stijging van de gemiddelde prijzen binnen de zuivelsector zorgden dan wel weer voor een positieve evolutie op vlak van omzet en besteding. Persvoorlichter B2B van VLAM Leen Guffens licht de tendensen die zich in de zuivelmarkt voordoen verder toe.
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.