Frisdranken en water Partnercontent

Coca-Cola herlanceert zijn “Share a Coke”-campagne

De legendarische "Share a Coke"-campagne van Coca-Cola is terug. De campagne, met gepersonaliseerde namen die de plaats van het iconische Coca-Cola-logo innemen, draait helemaal om het delen van echte ervaringen en zet de kracht van vriendschappen centraal.

CC

Meer dan 500 unieke voornamen

Meer dan 500 unieke voornamen gaan de markt in op onze 500 ml- en 330 ml- Coca-Cola Original taste & Coca-Cola Zero Sugar verpakkingen. Consumenten kunnen op zoek gaan naar hun naam, die van hun geliefde, hun vrienden en nog veel meer. Naast de namen zullen we ook 10 populaire bijnamen zoals Friends, Family,… in de markt brengen op de andere verpakkingen, en ook onze multipacks zullen het Share a Coke-design overnemen.

Vanaf 28 april gaan we live en zullen we overal zichtbaar zijn: via klassieke media zoals radio en tv, maar ook via een grootschalige XXL outdoor-campagne in de grote Belgische steden. Sociale media en influencers zullen ook een belangrijke rol spelen in deze campagne.

Daarnaast reizen we met onze ‘SHARE A COKE SUMMER TOUR’ door heel het land en stoppen we op locaties zoals grote steden om onze campagne naar zoveel mogelijk consumenten te brengen.  Ze zullen er kunnen genieten van randanimatie, een heerlijke frisse Coca-Cola en de mogelijkheid hebben om een eigen gepersonaliseerd blikje te laten maken.

Digitale ervaringenflesje

Op alle communicatie en op al onze verpakkingen staat een QR-code die toegang geeft tot het “SHARE A COKE”-platform.
Hier vind je 3 zaken terug:

1. Neem deel aan de nationale wedstrijd en maak kans op tickets voor festivals, pretparken, enz.

2. Share a Coke Memory Maker: een interactieve tool waarmee consumenten gepersonaliseerde video's kunnen maken aan de hand van eigen content.

3. Personalisatieplatform: vind je jouw naam niet terug op de verpakking in de winkel? Dan kun je een gepersonaliseerd blikje met je naam bestellen.

Share a Coke in retail

Op de winkelvloer zal de campagne ondersteund worden door sterke prijspromoties op Coca-Cola gedurende de gehele campagneperiode. Daarnaast voorzien we ook een nationale gadgetactie: koop Coca-Cola en ontvang Share a Coke-glazen. Deze actie zal bij de meeste retailers uitgespeeld worden.

1

Alles wordt aangekleed met impactvol POSM-materiaal om de zichtbaarheid en aantrekkingskracht te vergroten. Daarnaast zullen we retailmedia inzetten om de campagne nog extra kracht bij te zetten en het bereik te vergroten. De “Share a Coke” truck zal ook in meer dan 100 retail outlets stoppen, zodat de shoppers bij aankoop van pack 6x50CL Coca-Cola ook de kans krijgen om een gepersonaliseerd blik met hun naam te laten maken. Wil je weten waar onze truck overal halt houdt? Kijk dan zeker of het Share A Coke plaform.

Kortom, ons product zal centraal staan in deze campagne. Het is een eenvoudige manier om mensen te herinneren aan de kracht van gedeelde ervaringen, die soms zo simpel kunnen zijn als het delen van een Coca-Cola.

COCA-COLA
BERGENSESTEENWEG 1424
1070 BRUSSEL
+3280099179
hello@ccep.com
www.coca-cola.be

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
company corner

COCA-COLA EUROPACIFIC PARTNERS BELGIUM

BERGENSESTEENWEG 1424, BRUSSEL 1070Meer info
Frisdranken en waterDrankenGroothandel dranken
Print Magazine

Recente Editie
12 november 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine