- 07 november 2018
Jongeren kopen minder in dhz
Jongeren kopen minder in dhz DIY-zaken hebben nog een lange weg voor de boeg Het koopgedrag van de consument op het gebied van woonwarenhuizen is de afgelopen tien jaar drastisch veranderd. Van een traditionele verkoopbenadering in drie stappen (fabrikant - doe-het-zelfzaak/speciaalzaak - consument) naar een echte omnichannelaanpak. In de Europese home improvement monitor werden de verschuivingen in deze kanalen lange tijd gevolgd, zelfs op productniveau. In het laatste inkoopkanaalrapport (Q2 2018) werd gekeken naar diverse parameters zoals leeftijd, inkomen en DIY-ervaring en de invloed hiervan op het koopgedrag. Het is duidelijk dat het niveau van de doe-het-zelf ervaring (waarbij consumenten werden ingedeeld in renovateur, lichte doe-het-zelver, decorateur of geen doe-het-zelf ervaring) de sterkste invloed heeft. Renovatoren bezoeken de doe-het-zelfzaak het meest (55,8%), gevolgd door de lichte doe-het-zelver (47,8%), de decorateur (40,9%) en de groep ‘geen ...
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.