Communicatie case Securex: PMG Connects

We concludeerden een campagne van Securex waarbij de klant gekozen heeft voor ons nieuw format “PMG Connects”. In deze specifieke case ‘verbindt’ PMG een expert binnen een specifiek domein met een hele reeks abonnees (binnen bouw en retail) via het online platform. Het algemeen thema van de PMG Connects was: "aanwerving van een 1ste personeelslid en de voordelen die de zaakvoerder kan genieten".

Opzet campagne:

Concreet gaat het om een informatief interview in onze studio gebaseerd op ‘user generated content’: tijdens de opnames ondervraagt een presentator/presentatrice een expert van Securex over topics die we verzamelden tijdens het eerste deel van de campagne.

Aan de hand van een online survey polsten we naar de actuele mening van de abonnees op het aanwerven van nieuw personeel in 2020. Willen onze abonnees, met o.a. de actuele economische situatie in het achterhoofd, nog mensen aanwerven? Wat ervaren zij als obstakels voor die aanwerving? Verder kregen de abonnees de kans om hun vragen omtrent sociale administratie, personeelsbeheer … rechtstreeks via een evergreen (een algemeen niet gebranded artikel) in te zenden. Onderaan de evergreen over RSZ kregen de lezers de mogelijkheid om hun vragen te stellen. Zo werd er 'user generated content' gegenereerd, ook wel content door de ‘gebruiker', of de lezer van onze vakbladen gecreëerde content.

Resultaat:

Tot slot vertaalden we de resultaten van de surveys naar een draaiboek voor de Securex PMG Connects: een draaiboek gebaseerd op de vragen van onze abonnees en onderbouwd door de inzichten die we verkregen via de online survey.

Alles werd naar de abonnees gebracht via de nieuwsbrieven: zo kregen de abonnees een video (PMG Connects) te zien, met onderbouwende branded story én als klap op de vuurpijl de mogelijkheid tot aanvraag van een videogesprek met die expert.

De ontwikkelde videocontent kan u hieronder bekijken.

                                                                    BEKIJK HET RESULTAAT

wordt vervolgd ...

Het vervolg van de campagne is een dedicated online magazine in de maand november naar alle geregistreerde contacten alsook de intentie om in 2021 gerichte communicatie te verspreiden binnen de 7 hoogst scorende online magazines.

Wat leverde de campagne concreet op?

Gezien het om een grootschalige campagne handelt, en een aanzienlijk groot adressenbestand werd aangesproken, kon Securex op een grote stijging van de visibiliteit rekenen. Bovendien trad Securex naar voren en werd het merk ook geprofileerd als expert op het vlak van onder andere personeelsbeheer. Dit heeft als gevolg dat de credibiliteit van Securex steeg.

Selectie

Er werden 14 online magazines geselecteerd die in aanmerking kwamen voor het gekozen thema: de focus werd gelegd op de doelgroepen van Securex. 

Evergreen

Algemeen artikel rond RSZ: 700 geregistreerde contacten met een relevante groep die de poll heeft beantwoord.

Branded Story

REACH
535.000

VIEWS
147.000
CONTACT LEADS
1.840

Het geheel

Het geheel kreeg een hoge waardering qua inhoud en concept door de online abonnees gezien de relatieve hoge wervingsgraad binnen elk gekozen online magazine. Tevens was er een duidelijke oververtegenwoordiging binnen bepaalde sectoren. Uit de 14 online vakbladen scoorden 7 online vakmagazines beduidend hoger. 

Misschien gooit u uw marketingcommunicatie nu ook over een compleet andere boeg, net zoals Securex!

Gregory SmetWenst u meer informatie, aarzel niet ons te contacteren 
Gregory Smet, Verkoopdirecteur
op het nummer +32 (0)50/24.04.04
of via mail naar grs@pmg.be

 

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Professional 

Professional maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.