Engelsen en Duitsers kopen meest online

Engelsen en Duitsers kopen meest online  

Engelsen en Duitsers kopen meest online Grote verschillen tussen landen en categorieën Er worden meer en meer doe-het-zelfproducten online gekocht in Europa. Duitsland en het Verenigd Koninkrijk zijn koplopers. De belangrijkste reden daarvoor is de aanwezigheid en het effect van Amazon. Dat stelt de Home Improvement Monitor van het marktonderzoeksbureau USP. De groei van online aagekochte producten verschilt sterk per land, maar ook per productcategorie. Verf wordt bijvoorbeeld voor ongeveer 4% online aangekocht, powertools zit op Europees niveau al ongeveer aan 20%. De verschillen tussen landen zijn te verklaren dankzij de aanwezigheid van Amazon: dat opende webshops in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk in 1998, en snel daarna in Frankrijk. Vreemd genoeg geldt de opmars van online niet zozeer in Frankrijk, de consument is daar conservatiever. Dat verklaart USP deels aan de hand van de aanwezigheid van Leroy Merlin: zij hebben een sterke focus op service en ...

 

Kleurenschema
Aantal tegels per rij
Beeldverhouding
Weergave
Hoeken afronden
0

Welkom bij Professional 

Professional maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.