- 27 september 2018
Engelsen en Duitsers kopen meest online
Engelsen en Duitsers kopen meest online Grote verschillen tussen landen en categorieën Er worden meer en meer doe-het-zelfproducten online gekocht in Europa. Duitsland en het Verenigd Koninkrijk zijn koplopers. De belangrijkste reden daarvoor is de aanwezigheid en het effect van Amazon. Dat stelt de Home Improvement Monitor van het marktonderzoeksbureau USP. De groei van online aagekochte producten verschilt sterk per land, maar ook per productcategorie. Verf wordt bijvoorbeeld voor ongeveer 4% online aangekocht, powertools zit op Europees niveau al ongeveer aan 20%. De verschillen tussen landen zijn te verklaren dankzij de aanwezigheid van Amazon: dat opende webshops in Duitsland en het Verenigd Koninkrijk in 1998, en snel daarna in Frankrijk. Vreemd genoeg geldt de opmars van online niet zozeer in Frankrijk, de consument is daar conservatiever. Dat verklaart USP deels aan de hand van de aanwezigheid van Leroy Merlin: zij hebben een sterke focus op service en ...
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.