Joyvalle geïntegreerd in Campina

De briks zullen de pluspunten van de twee merken combineren

Voortaan valt Joyvalle onder de paraplu van FrieslandCampina. Het zuivelbedrijf besliste om vanaf dit najaar te gaan voor één sterk merk dat het ten volle kan ondersteunen. Daarom wordt Joyvalle geïntegreerd in het Campina-merk. De CampinaJoyvalle briks zullen de pluspunten van Campina en Joyvalle combineren: Belgische weidemelk (melk afkomstig van koeien die van de lente tot de herfst 120 dagen buiten grazen) met AA-label en extra vitamine D-verrijking.

Via een precommunicatie op de verpakkingen wordt tussen juni en september geïnformeerd over de wijzigingen in het Joyvalle-assortiment. De nieuwe CampinaJoyvalle-verpakkingen zullen vervolgens vanaf september beschikbaar zijn. Het CampinaJoyvalle-assortiment zal bestaan uit 1 l halfvolle melk, 1 l volle melk en 6x200 ml volle melk in tetrapak. Daarnaast brengt het bedrijf ook een voordeelpak van 1,5 l op de markt voor gezinnen met kinderen. In de melkcategorie vertegenwoordigt deze groep immers 40 procent van het volume.
Met een duidelijk onderscheidend melkassortiment zal FrieslandCampina meer waarde geven aan de melkcategorie:
• Magere, halfvolle en volle Campina melk;
• Lactose-arme Campina melk;
• Halfvolle en volle AA-melk met extra Vitamine D onder het merk CampinaJoyvalle.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Print Magazine

Recente Editie
12 november 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine