Kempa bouwt aan de toekomst met nieuwe look
Kempa, de industriële schrijnwerkerij en lakkerij in Herentals, werkt aan de toekomst met een nieuwe look. Naast producten en service op maat stelt Kempa nu ook een vernieuwde branding voor in lijn met de vooruitstrevende ambities van de keukenwereld.
Meer dan een kleur
Kempa kiest vanaf nu voor groen. Groen staat niet enkel voor duurzaamheid maar is ook de kleur die verbindt met het natuurproduct van Kempa, hout. “Kempa streeft niet enkel naar een verhoogde duurzaamheid van de producten maar ook naar een duurzame samenwerking met de klant op lange termijn. Het is die klantgerichtheid die ons succes heeft gebracht en daarom willen wij hierin innoveren”, aldus Paul Maeyninckx.
De gekende persoonlijke aanpak blijft essentieel, maar wordt nog versterkt door een verbeterde klantervaring. Vanaf nu zal Kempa herkend worden door het groene logo, dat deel uitmaakt van de vernieuwde huisstijl en branding. Met alle klanten, zowel grote als kleine interieurbouwers in het achterhoofd, investeert Kempa volop in zijn merk.
Betere klantervaring
“Het zijn onze klanten die de lat hoog leggen en hier wil Kempa koste wat kost mee over springen”, zegt Paul Maeyninckx. Dit betekent dat Kempa continu anticipeert op de toekomstige noden van hun klanten en innoveert waar nodig. Kempa startte een analyse en optimalisatie van zijn merk, met als doel een verbetering van de klantervaring. De nieuwe branding is niet zomaar een laagje mooie verf, maar een visuele identiteit die past bij Kempa en de mensen achter het nieuwe logo.
Dat nieuwe logo omvat verschillende waarden die binnen Kempa centraal staan. De open deurtjes in het monogram staan voor de kastdeuren die het fundament van Kempa vormen maar ook voor de figuurlijke deur die altijd open staat voor zowel klanten als werknemers.
Het monogram bevat een pijl. Die staat enerzijds voor vooruitgang. “Kempa wil werken aan de toekomst. Onze aandacht ligt hierbij op innovatie waarvan deze rebranding een mooi onderdeel vormt", zegt Paul Maeyninckx. De weg naar de toekomst bewandelt Kempa niet alleen. De mensen achter het bedrijf vormen één geheel en daardoor is Kempa de geschikte partner voor elke klant.
Anderzijds staat die pijl ook voor het uitgebreide gamma dat Kempa aanbiedt: "Ons maatwerk, jouw vakmanschap".

virtuele toonzaal
Een andere innovatie binnen Kempa is de vernieuwde website. Die werkt als een virtuele toonzaal, ondersteund door technische informatie op maat van de klant. Hierbij maakt Kempa een onderscheid tussen inspiratie en producten. Zo zijn er afgewerkte projecten te vinden voor en door de klanten, ontwerpen aansluitend op het brede aanbod maar ook technische informatie over het productieproces van de lakkerij en de schrijnwerkerij, en het aanbod van Kempa.
Die nieuwe website zal vanaf het voorjaar van 2022 bovendien een configurator bevatten, waar klanten op een gebruiksvriendelijke manier uit het allesomvattende aanbod van Kempa offertes en orders kunnen samenstellen. De website vormt dus niet enkel een bron van informatie voor de klanten maar ook een waardevol hulpmiddel voor de eindklant. “Wat de klant ook kiest, onze vakmannen staan klaar om het best mogelijke werk af te leveren.”
Op zoek naar een industriële schrijnwerkerij of lakkerij?
Klaar om inspiratie op te doen?
Ontdek Kempa’s aanbod en al hun info op www.kempa.be.

