We zijn alweer halverwege het jaar, een gepast moment om de topics te overlopen die tot nu toe veel belangstelling hebben gewekt bij u en uw collega's. Zowel brede trends binnen de DHZ-sector als gerichte evoluties in specifieke productcategorieƫn bleken bijzonder in trek.
Mauro D'Abbenigno
Bladmanager
Recessies dreigen de dhz-sector te treffen
Uit recente economische analyses, zoals die van McKinsey, blijkt dat we mogelijk drie recessies in de komende vijf jaar mogen verwachten. Hoe vertaalt zich dat voor de dhz-sector?
Grens tussen lijmen en kitten vervaagt steeds meer
De markt voor lijmen en kitten blijft zich in hoog tempo ontwikkelen. Polymeerlijmen winnen aan populariteit door hun veelzijdigheid, terwijl consumenten steeds meer op zoek zijn naar ...
Soudal vermindert haar plasticverbruik door gebruik van kartonnen kokers
Soudal zet een concrete stap om haar plasticgebruik te verminderen met de introductie van een nieuwe koker, waarbij een groot deel van het verpakkingsmateriaal is vervangen door karton, papier en gerecycled plastic. Dit leidt tot ...
Na-isoleren blijft waardevol, maar is nooit zonder risico
De eerste echte probleemgevallen werden al eind 2020 gesignaleerd. BCCA, een geaccrediteerde certificatie-instelling voor de bouwsector, werd ingelicht over meerdere vochtschadegevallen door ...
Breng elke tuin tot leven met de slimme oplossingen van Martens Kunststoffen
Martens Kunststoffen weet als geen ander hoe een buitenruimte naar een hoger niveau kan worden gebracht. Met een veelzijdig assortiment biedt het tuinprofessionals alle middelen om ...
Hoe een sterke partner u helpt het maximale uit uw gamma te halen
Het aanpassen van productgamma's aan de voortdurend veranderende klantverwachtingen is een belangrijke factor voor blijvende omzetgroei in de doe-het-zelfsector. Deze uitdaging vereist echter ...
Consumenten tasten dieper in de buidel voor veiligheidsschoenen
De markt voor veiligheidsschoenen staat niet stil. Waar is de consument vandaag de dag naar op zoek? Welke trends zetten anno 2025 te toon? En hoe spelen merken en fabrikanten in op dit alles?
Professional maakt gebruik van cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en te personaliseren. Door gebruik te maken van deze website gaat u akkoord met Het privacy- en cookiebeleid.
Registreer
Registreer en word gratis online abonnee
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.