- 04 juli 2019
Hoe oriënteert uw klant zich online?
Hoe oriënteert uw klant zich online? België en Frankrijk blijven conservatief Het aantal online aankoopkanalen blijft groeien en vrijwel elk product kan tegenwoordig online gevonden en gekocht worden. Op de conservatievere markt van homecare geeft een groter deel van de klanten nog steeds de voorkeur aan fysieke doe-het-zelfwinkels. De reis naar een aankoop begint echter altijd met oriëntatie. Het is tevens de belangrijkste fase voor fabrikanten en merken om de aandacht van de consument te trekken. Om een licht te werpen op dit – online – oriëntatiegedrag van consumenten, heeft USP Marketing Consultancy hier in het eerste kwartaal van 2019 de pijlen op gericht in het rapport van de European Home Improvement Monitor. Waar vijf jaar geleden ongeveer een derde van de consumenten gebruik maakte van online informatiebronnen over de producten die ze uiteindelijk kochten, geeft nu 45% van de ondervraagde Europese consumenten aan dit te doen. In Frankrijk en België is het aandeel ...
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.